• Je bent welkom bij Ouderblijven

Een veilige plek voor christelijke ouders na een scheiding. Vind herkenning, deel in vertrouwen en bemoedig elkaar.

Praat direct mee
    Gratis, anoniem en binnen 1 minuut geregistreerd.

Beste straatpredikers en evangelisten: wie brengt Gods Woord het krachtigst over?

Bram

Ouderblijver
Straatpredikers zijn geen alledaagse mensen. Ze hebben de kracht van de Heilige Geest ontvangen om het woord van God te kunnen brengen. Je moet het maar doen… in weer en wind de straat optrekken met een micro in je hand om te gaan evangeliseren.
In vroegere tijden was het een veelvoorkomend gebeuren. Tegenwoordig is dat heel wat minder. Toch zijn er mensen die zich elke dag inzetten om het evangelie te verkondigen.
Wie is volgens jou de beste straatprediker?
Ik vind Cliffe Knechtle echt geweldig:

Als we onze favoriete straatpredikers delen, mag deze wat mij betreft zeker niet ontbreken: Nicholas Bowling.

Hier is het fragment:

Nicholas Bowling is een Amerikaanse evangelist die vooral bekendstaat om zijn gesprekken op universiteitscampussen en drukke pleinen in de VS. Waar veel straatpredikers al snel vervallen in schreeuwen of provoceren, blijft hij juist opvallend kalm en beheerst, terwijl hij inhoudelijk geen centimeter toegeeft op wat hij gelooft.

In dit specifieke fragment ontstaat er een boeiend gesprek met een christelijke studente. Zij vraagt zich af of zijn directe manier van evangeliseren mensen niet juist afschrikt en boos maakt op God. Zijn antwoord, waarin hij verwijst naar Romeinen 10 en vraagt wat echte naastenliefde betekent als je oprecht gelooft dat mensen redding nodig hebben, raakt precies de kern van het dilemma rond straatprediking:

Kies je voor de voorzichtige dialoog om niemand tegen de borst te stuiten?

Of is het juist een plicht om mensen direct en zonder omwegen te waarschuwen?
Voor mij springt hij er echt uit vanwege die combinatie van standvastigheid, scherpte en rust in het gesprek.

Wat vinden jullie van zijn stijl vergeleken met andere predikers?

Terug
Naar boven